MENU

De 7 beste websites van advocatenkantoren


Kottler & Kottler

Voorheen ging het allemaal wat meer vanzelf. De meeste van je cliënten kwamen via-via binnengewandeld en ook je bestaande relaties bleven netjes binnenboord. Vandaag de dag neemt de onderlinge concurrentie in de juristensector toe. De consument heeft meer keus en is daarbij een stuk kritischer geworden.

De oorzaak van de toenemende concurrentie

Advocaten trekken weg bij de grotere kantoren om een nichekantoor te starten of als zelfstandig advocaat aan de slag te gaan. De behoefte aan persoonlijk contact, duurzame relaties en specialisatie spelen hier een belangrijke rol in. Kernwaarden die ook bij de klant hoog in het vaandel staan.

Het eerste contactmoment

Door dit groeiende aanbod kan de consument letterlijk shoppen langs de verschillende kantoren. Een zoektocht die zich online afspeelt, waardoor het primaire contactmoment met je potentiële cliënt ook online is. Het eerste wat zij zien is je website en een goede indruk is dan essentieel.

Wat wil je overbrengen?

Als jurist wil je benaderbaar en betrokken zijn. Je cliënt gaat met jou immers een persoonlijke band aan, die gebaseerd is op vertrouwen. Het is van belang om dit ook online over te brengen. Op dit terrein valt nog veel winst te behalen.

1. DVDW Advocaten – Eindhoven

De website van DVDW is strak opgemaakt. De homepagina heeft een mooie slider met afbeeldingen die rouleren. Iedere afbeelding is gekoppeld aan een relevante quote, die de aandacht vestigt op een bepaald onderdeel binnen de organisatie.

DVDW Advocaten

DVWD Advocaten – Beweeg over de afbeelding om deze te vergroten

Een actieve en open houding creëert waardering

DVDW past dit goed toe. De eerste slide richt zich op de juridische kwestie “Faillissement Ruwaard van Putten ziekenhuis”.

DVDW Advocaten

DVDW Advocaten – Beweeg over de afbeelding om deze te vergroten

De Lees meer button verwijst naar een chronologisch overzicht van de ontwikkelingen in deze zaak. Bij een faillissement zijn vaak veel mensen op verschillende niveaus betrokken. Dan is het prettig om goed op de hoogte te worden gehouden. Deze actieve opstelling, waarin DVDW openheid van zaken biedt, creëert waardering bij de betrokkenen.

Een kijkje in de keuken van je kantoor

Tevens kan de bezoeker vanuit de slider direct doorklikken naar beschikbare vacatures, waarna een overzicht verschijnt. In de rechterkolom kun je navigeren naar de week van… DVDW biedt hier echt een kijkje in de keuken, door verschillende werknemers aan het woord te laten. Zij vertellen concreet hoe hun werkweek eruit ziet. Dit geeft een persoonlijk en transparant beeld van de organisatie.

DVDW Advocaten

DVDW Advocaten – Beweeg over de afbeelding om deze te vergroten

De inzet van online video

De ervaringen die de verschillende werknemers delen, lenen zich bij uitstek voor online video. DVDW zou eens goed moeten nadenken over de inzet hiervan. Een gezicht bij de stem (tekst) geeft het verhaal nog meer persoonlijkheid en kracht. Om de zichtbaarheid van dergelijke video’s te vergroten, is het raadzaam om deze op de homepagina te plaatsen. De week van… vertelt niet alleen het verhaal van je werknemer, maar schetst ook de sfeer van DVDW in het algemeen. Dat is interessant voor potentiële werknemers, maar juist ook voor je potentiële cliënten en relaties.

Zorg voor volledige informatie op e profielpagina

Iedere werknemer heeft een profielpagina met beknopte achtergrondinformatie. Alle contactgegevens staan vermeld en bezoekers kunnen direct het CV downloaden. Daarbij is de pagina visueel mooi vormgegeven, doordat de profielfoto is gekoppeld aan de teamfoto in de header van de pagina.

DVDW Advocaten

DVDW Advocaten – Beweeg over de afbeelding om deze te vergroten

Maak geen gebruik van stockfoto’s

Zowel de groepsfoto’s als profielfoto’s zijn fraai en spontaan. Veel van de overige pagina’s zijn helaas opgemaakt met stockfoto’s, die vaak een cliché zijn. Wij raden dit altijd af. Een stockfoto zegt niet zoveel, omdat deze nooit exclusief voor jou is gemaakt. Om het karakter van de Onze mensen pagina door te voeren in de gehele website, zou je overal gebruik moeten maken van eigen fotografie. Zoek naar metaforen, werksferen of componenten binnen je kantoor, die aansluiten bij de identiteit van je organisatie.

Over de auteur

Thomas Morel | Oud medewerker | +31 (0)20 737 0378 |

2 comments

  1. Bart schreef:

    Deze is toch wel de grote afwezige in de lijst Thomas. Je bent deze vergeten;) http://hetgrotegesprek.nl/

  2. Thomas Morel schreef:

    Een hele gave website Bart. Al zit er natuurlijk wel een ander concept achter.