MENU
Diageo Bar Academy

Een reserveringssysteem voor workshops

De case van: Diageo Bar Academy

Als internationale producent heeft Diageo een pakket aan eisen, waaraan de website van Go2People voldoet. De website is alleen via een beveiligde verbinding toegankelijk en de software van de server is altijd up-to-date.

Waarom wilde Diageo Bar Academy een website?

De Diageo Bar Academy is opgezet door Diageo, ‘s werelds grootste premium drankenmerken producent. Bekend van onder andere Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys, Tanqueray & Captain Morgan.

De Academy wil het barpersoneel een niveau omhoog brengen wat betreft het serveren van mixen en cocktails gemaakt met sterke dranken uit de Diageo-lijn. In andere landen is het bedrijf hier al langer mee bezig; in Nederland en België is de eerste workshop half november 2013 van start gegaan.

Door op de website alle workshops te vermelden en meteen de mogelijkheid te bieden om zich in te schrijven, is de website laagdrempelig en functioneel. Bezoekers worden enthousiast gemaakt met sfeerfoto’s en aangespoord tot inschrijven met de juiste call-to-actions.

'De reacties op de website zijn zeer positief. Zowel intern, de medewerkers van Diageo, als ook extern de deelnemers. Een prachtig geheel. '

Diageo Bar Academy Lysbet de Boer Trade Marketing Manager Diageo

Verantwoordelijk drinken

Een producent van alcoholische drank heeft een bepaalde verantwoordelijkheid te dragen naar zijn klanten toe. Onderaan de website staan links naar “Drink verantwoordelijk” en “DrinkIQ”.

De website is alleen toegankelijk na het doen van een leeftijdscheck. Pas als een deelnemer 18 jaar of ouder is, krijgt hij toegang tot de website. In andere gevallen wordt de website (tijdelijk) geblokkeerd.

Visueel aantrekkelijk

Gelet op de doelgroep lag een visueel aantrekkelijke website met weinig tekstuele informatie voor de hand. Diageo heeft veel mooi foto- en videomateriaal dat we terug hebben laten komen op de website.

Via de website kan het barpersoneel zich aanmelden voor één van de gratis trainingen. De trainingen worden op verschillende aansprekende locaties georganiseerd. Ook deze komen terug in de vorm van foto’s. De inschrijvingen worden automatisch afgehandeld en deelnemers ontvangen direct een bevestiging per e-mail.

Testimonials

Is het dan ook wat, zo’n training? Door middel van video-testimonials krijgen bezoekers te zien wat andere deelnemers ervan vonden. Dit helpt hen in hun overtuiging om de training ook te volgen.

Tevens zijn er foto-albums waar een impressie wordt gegeven van hoe een training verloopt.

Bekijk deze website

Wie heeft er aan deze case gewerkt?

Wim Feijen

Wim Feijen

Algemeen directeur
wim@go2people.nl /
+31 (0)6 111 13 316

Niels Lust

Niels Lust

Senior WordPress Developer
niels@go2people.nl /
+31 (0)20 737 03 78

Gilles van Winsen

Gilles van Winsen

Grafisch ontwerper
gilles@brandiacs.nl /

Wat kunnen wij voor jou doen?

Contactformulier
Bezig met versturen