MENU
Expereo

One provider, global coverage

De case van: Expereo

Margo van Dooremalen was Marketing Communication Manager bij Expereo. Zij bezocht onze training “Wat is een goede website”. We raakten in gesprek en zij was enthousiast over onze ideeën. Bij haar aantreden had Margo een rebrandingtraject in gang gezet, dat net was afgerond. De website sloot niet meer aan op de nieuwe brand identity.

De vraag

Expereo is een toonaangevende speler op het gebied van dataconnecties. Wereldwijd levert zij breedband en dedicated internet toegang, managed iVPN services, managed hardware, on-site professional services en WiFi solutions. Gemak dient de mens!

Het bedrijf werkt volgens het “One-stop-shop-businessmodel”. De klant kan kiezen uit verschillende diensten, waarbij Expereo alle betrokken werkzaamheden coördineert. Tevens fungeert zij als enige aanspreekpunt voor de klant. “We make it easy for you. One contract, one provider, one invoice, one currency, one team.”

Rebranding, het wijzigen of vernieuwen van je merk, is vrijwel nooit het doel op zich. Je trekt als bedrijf een nieuwe jas aan, omdat je een nieuwe richting in bent geslagen. Expereo wilde met een vernieuwde en doortastende boodschap zich meer focussen op haar belangrijkste doelgroepen. Het was zaak om dit publiek beter te leren kennen.

'De oude website voldeed niet meer. Mensen konden niet gemakkelijk de informatie vinden die zij zochten of een antwoord krijgen op de vraag: wat doet Expereo nou precies? Daarnaast hadden we een nieuw brand ID ontwikkeld. Dus een compleet nieuwe uitstraling en die was nog niet terug te vinden op onze website. '

Expereo Margo van Dooremalen Marketing Communication Manager Expereo

Van Buyer persona naar online experience

Zodoende betrokken wij onze partner Caramel Business bij dit project. Zij interviewde verschillende nationale en internationale opdrachtgevers van Expereo. Op basis hiervan ontwikkelde ze twee buyer persona’s, die inzichtelijk maakten welke wensen, behoeften en eisen de doelgroep heeft ten aanzien van het bedrijf en de website.

Aan de hand van de buyer persona’s konden wij de online experiencevan de website optimaal laten aansluiten bij de belangrijkste doelgroepen.

Vier belangrijke thema’s

Uit de verschillende interviews kwamen vier thema’s sterk naar voren.

Potentiële klanten en bestaande relaties willen direct weten of de organisatie “Global reach” heeft. Oftewel, kan Expereo haar diensten overal te wereld aanbieden?

In het verlengde hiervan is “Professionalism” belangrijk. Expereo is een gewichtige speler in een B2B markt die draait om dataconnecties. Expertise, kwaliteit en vooral ook capaciteit zijn doorslaggevend in de keuze van een klant. Dit laatste onderstreept weer de relevantie van “Global reach”.

De twee voorgaande thema’s zijn op hun beurt essentiële ingrediënten voor “Thrustworthiness”. Een professionele partij met een internationaal karakter en wereldwijd bereik, creëert vertrouwen. Een element dat ten grondslag ligt aan het opbouwen van duurzame relaties.

Tenslotte is “Easy to reach” een invloedrijke factor in dit verhaal. De klanten van Expereo waarderen een bedrijf dat zich open opstelt en makkelijk benaderbaar is. Wat is het verhaal van Expereo? Wie zijn de mensen achter de organisatie? Kan ik gemakkelijk met hen in contact komen? Welke diensten leveren zij en hoe voegen die waarde toe voor hun klanten:

Wie, wat en waar?

Global reach & Professionalism

Het moderne design van de website kopt op de homepagina met ruimtelijke afbeeldingen van internationale steden. Metaforisch voor de Global reach van Expereo. De tagline “To connect anywhere on the planet” zet deze propositie kracht bij en toont tevens de professionaliteit en capaciteit die Expereo in huis heeft.

Bezoekers van de homepagina zien direct een overzicht van de verschillende diensten. Een bewuste keuze, want potentiele klanten, die gericht op zoek zijn naar een specifieke service, worden op deze manier optimaal bediend.

Met cases vertrouwen wekken

Global reach en professionalism zijn van invloed op de thrustworthiness van het bedrijf. Het gevoel van vertrouwen wordt ondersteund door de presentatie van cases, die de werkwijze en dienstverlening van Expereo transparant maakt. Op concrete en begrijpelijke wijze laat het bedrijf zien wat zij voor haar klanten kan betekenen. Deze openheid van zaken creëert vertrouwen bij bezoekers.

Hierop voortbordurend zochten we naar meer manieren om een toegankelijk en persoonlijk beeld neer te zetten. Daarom is de Managementpagina, waar de personen uit de board zich presenteren, ingericht met een functionaliteit die zowel de contactgegevens als een korte biografie weergeven

Dezelfde functionaliteit hebben wij toegepast op de contactpagina, zodat potentiële klanten meteen in contact kunnen treden met key-persons van de verschillende internationale vestigingen. Snel en efficiënt.

Beiden dragen bij aan een Easy to reach mentality, die door de gehele website is verweven. De chatfunctie (Olark) is daarbij toonaangevend. Hierdoor is Expereo nog makkelijker en sneller te bereiken.

Iconen en visuals: herkenbaar & functioneel

Het verfrissende ontwerp komt uit handen van Floor Massee van Gagado. De website is volledig responsive en daar is in het design rekening mee gehouden. Expereo had de wens om het visuele aspect meer te benaderen. Dit komt voornamelijk tot uiting in de iconen en visuals die Floor speciaal heeft vormgegeven voor de website.

Floor Massee, Gagado

“De samenwerking met Margo, Thomas en Gerdien heeft geresulteerd in een aantal goede keuzes, ook op grafisch gebied. De iconen voor de diensten van Expereo zijn daar een mooi voorbeeld van; gestileerd, herkenbaar en functioneel. Het is prettig werken met een klant die weet wat zij wil en met professionele partijen die weten hoe ze deze wensen tot een mooi en doeltreffend eindresultaat kunnen vormen.”

De juiste basis is vertrouwen

Het gehele traject, van buyer persona en functioneel ontwerp tot aan design en definitieve oplevering van de website, is een verrijkende ervaring geweest. De samenwerking tussen de verschillende partners en Expereo verliep moeiteloos en voortvarend. Reden hiervoor is het wederzijds vertrouwen dat altijd voelbaar is geweest. Vanuit deze basis is alles mogelijk en dat heeft geresulteerd in een sprankelende website voor een fantastische klant. Eentje die wij met alle liefde toevoegen aan ons portfolio.

Gerdien Dalmulder, Caramel Business:

“Samenwerken met Expereo, Go2People en Gagado is een feest! Margo schakelt supersnel, net als Thomas en Floor. Super nieuwsgierig, open voor advies, echt luisteren naar de wensen van je belangrijkste doelgroepen en een flinke dosis vakmanschap; dat zijn de ingrediënten voor een prachtige én effectieve nieuwe website!”

Bekijk deze website

Wie heeft er aan deze case gewerkt?

Floor Massee

Floor Massee

Interactief vormgever
floor@gagado.nl /

Niels Lust

Niels Lust

Senior WordPress Developer
niels@go2people.nl /
+31 (0)20 737 03 78

Gerdien Dalmulder

Gerdien Dalmulder

Eigenaar & smaakmaker in beleving
gerdien@caramelbusiness.nl /

Thomas Morel

Thomas Morel

Oud medewerker
info@go2people.nl

Wat kunnen wij voor jou doen?

Contactformulier
Bezig met versturen