MENU
Fairfood

Corporate website Fairfood

De case van: Fairfood

Fairfood is een NGO die zich hardmaakt voor eerlijke voedselketens. Op een luchtige en persoonlijke manier wordt zichtbaar gemaakt hoe boeren in ontwikkelingslanden leven en werken. Acties van Fairfood hebben als doel een leefbaar inkomen te garanderen voor alle mensen in de voedselketen – vooral voor hen die aan het begin van de keten staan.

'Vinden wij leuk: in Go2People vonden we niet alleen de bouwer van onze website, maar ook een sparringspartner voor op de lange termijn. Ze zijn niet bang om hardop mee te denken en kritisch te zijn. '

Channa Brunt Communicatiemanager/ Fairfood

Vraag vanuit Fairfood

Fairfood had eerder een nieuwe huisstijl en logo gelanceerd, maar doordat alles in een stroomversnelling raakte was de website blijven hangen bij een campagne-achtige site, waarop de lopende campagnes werden uitgelicht. Waar ze nu behoefte aan hadden was een goede, professionele en heldere corporate site, waarin de huidige, afgelopen en toekomstige campagnes allemaal een mooi plekje konden krijgen.

Design Website

Voor het design is Ruben Steeman van buro RuSt verantwoordelijk. Ruben maakt voor zijn ontwerpen graag gebruik van echte voorwerpen. Dit komt goed tot uitdrukking bij de diverse campagne-onderdelen van Fairfood. De vele speelse elementen en herkenbare huisstijlkleuren zorgen ervoor dat de campagnes één geheel vormen met de website. Daarnaast is de website ingericht met een heldere navigatie en prachtig beeldmateriaal, wat maakt dat deze website zowel een professionele als een luchtige uitstraling heeft. 

Go2People heeft dit ontwerp pixel perfect omgezet naar responsive HTML en CSS, en vanuit WordPress kunnen medewerkers van Fairfood de website eenvoudig beheren.

Campagnes

Via de campagnepagina wordt telkens een product in de spotlight gezet, bijvoorbeeld de kokosnoot, tomaat of vanille. De campagnepagina’s zelf zijn ruim ingericht waarbij informatieblokken, quotes, beeld en videomateriaal elkaar op heldere een overzichtelijke manier opvolgen.

De nieuwste campagnes komen ook terug op de voorpagina, zodat een bezoeker meteen hiervan op de hoogte is en snel door kan klikken naar een van deze campagnes. 

Nieuwsberichten en blogs

Fairfood ondersteunt iedere campagne met een aantal persoonlijke en informatieve nieuws- en/of blogberichten. Daarom hebben de nieuwste berichten een prominente plek gekregen vooraan op de homepage. Via de blogpagina zelf kunnen bezoekers alle nieuwsberichten terugvinden.

Voor de blogs zelf is gekozen voor uiteenlopende formaten. Dit zorgt tezamen met de afscheurende titels voor een leuke en speelse weergave van de blogpagina.

Optimalisatie

Wachten vinden we maar niks en dat is online zeker niet anders. De laadtijd van je website is dan ook essentieel. Niet alleen zorgt dit voor tevreden klanten, maar het draagt ook bij aan een hogere SEO ranking in Google.

Daarom hebben wij de website van Fairfood voor de oplevering geoptimaliseerd op snelheid. Het resultaat was een pagina-laadtijd van onder de 1 seconde en een performance grade van 99 op tools.pingdom.com.

 

 

 

Tweetalig & responsive

De website is tweetalig en heeft zowel een Nederlandse als een Engelse versie. Daarnaast is de website vanzelfsprekend volledig responsive, dat wil zeggen dat deze ook op tablet en mobiele telefoon goed zichtbaar en bedienbaar is.

 

Global goals

Wij van Go2People staan volledig achter Fairfood en de doelstellingen die zij ondersteunen. Als organisatie helpen we NGO’s en stichtingen graag bij het behalen van hun online doelen.

Wij zijn er dan ook erg trots op dat wij de wensen van Fairfood hebben mogen vertalen naar een heldere corporate website, die aansluit bij hun behoeften.

 

#WAKEcUPCALL Campagne

Het merendeel van de koffieboeren leeft onder de armoedegrens van 1,60 euro per dag. Middels de WAKEcUPCALL campagne probeerde zij de Nederlander wakker te schudden en bewust te maken voor de misstanden in de koffieketen.

Wij bouwde de website en zette het ontwerp van Ruben Steeman pixel perfect om naar responsive HTML en CSS, en vanuit WordPress kunnen medewerkers van Fairfood de website eenvoudig beheren.

Geïnteresseerd hoe wij dit hebben gedaan? Bekijk dan hier onze case, of bezoek de WAKEcUPCALL website op https://wakecupcall.nl!

Bekijk deze website

Wie heeft er aan deze case gewerkt?

Niels Lust

Niels Lust

Senior WordPress Developer
niels@go2people.nl /
+31 (0)20 737 03 78

Elmer Rikhof

Elmer Rikhof

Projectmanager
elmer@go2people.nl /
+31 0)20 737 0378

Wat kunnen wij voor jou doen?

Contactformulier
Bezig met versturen