FoodFirst Network

Een inspirerende website

Wat wij hebben gebouwd voor Foodfirst network:

Een inspirerende website

FoodFirst Network wilde in korte tijd een inspirerende website. De website had als voornaamste doel bezoekers te stimuleren zich in te schrijven bij FoodFirst Network. Met deze wens gingen wij aan de slag. Benieuwd naar hoe wij in korte tijd deze inspirerende website hebben gebouwd? Lees hier dan de case over FoodFirst Network.

Logo-FFN

"Het was prettig schakelen met het G2P team tijdens de ontwikkeling van het FoodFirst-blog. Ze gaven ook goed advies bij onze hulpvraag in het voortraject. Daardoor konden we een weloverwogen keuze maken die ons veel tijd bespaard heeft. Ook de vastgestelde deadlines, die in ons geval best ambitieus waren, werden gehaald. Daarnaast kan ik nog steeds met vragen bij ze terecht, ze reageren altijd snel, meedenkend en behulpzaam. Heel blij mee!"

De wens van FoodFirst Network

In de steeds gezonder wordende samenleving kun je af en toe door de bomen het bos niet meer zien. Als je wilt afvallen zijn er honderden diëten waar je aan kunt beginnen. Voor een betere nachtrust bestaan allerlei theorieën en de keuze voor een sport is ook enorm. Gepersonaliseerd advies zou handig zijn. En dat biedt FoodFirst Network! Wegens grote veranderingen wilde het bedrijf snel een nieuwe website; een website die inspireert gezonder te leven en bezoekers overhaalt lid te worden voor gepersonaliseerd advies. Wij zorgden ervoor dat er in korte tijd een inspirerende website werd neergezet!

Beweging FFN afbeelding

Doel van de website

Op de website worden blogs gepost ter inspiratie voor een gezonde levensstijl. Artikelen over bloeddruk, allergieën, gezond eten, afvallen, beter slapen, het wordt allemaal besproken. De bedoeling is dat bezoekers zich aanmelden na het lezen van deze artikelen. Deze website is dus niet het platform waar mensen zich aanmelden, maar waar mensen geïnspireerd raken óm zichzelf aan te melden! Elke pagina begeleidt als het ware de bezoeker naar deze aanmelding. Dit hebben we gedaan door aansprekende groene call-to-actions te plaatsen. Deze passen goed binnen de huisstijl van FoodFirst Network en vallen ook nog eens goed op!

Irene Moors FFN

Categorieën en tags

Met WordPress kunnen gebruikers tags en categorieën toevoegen aan hun blogartikelen. Het gebruik hiervan bevordert de gebruiksvriendelijkheid van je website. Bezoekers kunnen dan namelijk makkelijker navigeren door je website, omdat je blogs geordend zijn op onderwerp. Wanneer je een groep blogs hebt die gerelateerde onderwerpen hebben, zou je die kunnen categoriseren. In het geval van FoodFirst Network zijn blogs gecategoriseerd in bijvoorbeeld ‘voeding’, ‘ervaringsverhalen’ of ‘afvallen’. Daarnaast kun je tags toevoegen om aan te geven welke onderwerpen worden besproken in die blog. In de afbeelding hieronder zie je bijvoorbeeld dat FoodFirst Network tags heeft toegevoegd als ‘Rudolph van Veen’ en ‘Irene Moors’. Handig als je meer artikelen wilt lezen over hen! Twee blogs met dezelfde categorie hoeven niet dezelfde tags te hebben, en andersom ook niet!

To be continued

Vanwege een geplande campagne moest de website dus snel opgeleverd worden. Mission accomplished! Het resultaat is een gebruiksvriendelijke thema website voor beheerder en bezoeker. Nu deze website staat en de campagne loopt gaat FoodFirst Network wellicht nadenken over de volgende stappen. Bezoekers zullen de komende tijd geïnspireerd raken om gezond te leven dankzij de nieuwe website. Ondertussen gaan wij alvast nadenken over eventuele uitbreidingen aan de website. To be continued

Wij delen graag onze kennis!

Plan een gesprek in met een expert. Willemijn, Wim & Nienke staan voor je klaar.

Neem contact op