Groen Centraal

Website met reserveringsmodule

Uitgenodigd worden voor een pitch vinden wij altijd een eer. Dus stapten wij eind maart op de trein en verruilden de hectiek van de stad voor de rust van de Utrechtse Heuvelrug.

De vraag Groene Centraal

“Het geheel is meer dan de som der delen”. Aristoteles had een vooruitziende blik, die ook Groen Centraal niet onberoerd heeft gelaten. De verschillende locaties wilden, door samenwerking op het gebied van Sales & Marketing, hun business versterken. Daarvoor moest een krachtig online platform worden ontwikkeld, dat onderlinge concurrentie tussen de locaties uitsloot. Een gebruiksvriendelijk en open source CMS waren een pré, waarmee de verschillende locaties zelfstandig aanpassingen kunnen maken aan de website. Een koud kunstje voor WordPress en laten we daar nou net het één en ander van af weten.

Groen Centraal is een samenwerkingsverband van 9 prachtige conferentiecentra op de Utrechtse Heuvelrug. De verschillende vergaderruimtes bieden plek voor conferenties, trainingen en andere zakelijke bijeenkomsten.

Duurzaamheid is ‘key’. Alle locaties zijn dan ook voorzien van het milieukenmerk Green Key. Dat vertaalt zich terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen. De locaties zijn milieuvriendelijk, voorzien van groene stroom en maken gebruik van biologische streekproducten. Alles om de omgeving zo min mogelijk te belasten. Daar pitchen wij graag voor!

"De offerte van Go2People was voor ons direct de meest aansprekende. Ze hadden zich echt verdiept in onze bedrijfsvoering door van tevoren research te doen en door te vragen waar anderen ophielden. Omdat het hier gaat om 9 verschillende bedrijven met 1 gezamenlijke website waren er soms best uitdagingen om iedereen op één lijn te krijgen. Het resultaat is een strakke en functionele website waar iedereen tevreden mee is. Dank daarvoor!"

Buyer persona Sacha en Jorrit

Voor wie moest dat platform er komen? Onderzoek en navraag leerde ons dat kleinschalige bijeenkomsten, vaak de verantwoordelijkheid zijn van een persoonlijke assistent(e) of secretaresse, bijvoorbeeld Sacha van Rosenbaum Organisatie & Advies Bureau. Terwijl de grotere evenementen worden georganiseerd door een Event Manager, zoals Jorrit van ASR Verzekeringen.

Wat zijn hun wensen? Een evenement heeft een locatie nodig en dat dient vroeg in het proces op orde te zijn. Sacha en Jorrit komen via via of door online te zoeken op de website van Groen Centraal terecht. Zij willen direct weten om welke locaties het gaat, hoe deze eruit zien, wat de capaciteit is, welke voorzieningen er zijn en wat eerdere gasten er van vonden. En belangrijk, ze willen snel en gemakkelijk een offerte kunnen aanvragen.

Groen Centraal persona
Offerte aanvragen Groen Centraal

De kracht van het platform

Hoe offerte worden aangevraagd is de kracht van de website van Groen Centraal. Met één aanvraag kun je namelijk 1 tot 9 offertes ontvangen, om vervolgens te vergelijken en de keuze te maken die het beste bij je past. Zonder de website te verlaten. Snel en gemakkelijk.

Zodoende kan een bezoeker op iedere pagina, via de button links van het menu, offertes aanvragen voor alle locaties. Deze oproep tot actie wordt versterkt door de eerste velden van het formulier direct op de homepagina te tonen. Bewust is het formulier in tweeën gesplitst. Dat geeft bezoekers meer overzicht. Daarnaast kost het gevoelsmatig minder tijd en moeite om het gehele proces te voltooien, omdat stap 1 al is volbracht. Meer aanvragen dus.

Groen Centraal locatie
Groen Centraal fotopagina
Groen Centraal ervaringen

Een website die beter vindbaar is

Wij nodigden onze partners van Stramark uit om mee te denken over een betere vindbaarheid van de website. Dit was een duidelijke wens van Groen Centraal. Stramark, specialist in zoekmachinemarketing & zoekmachineoptimalisatie, heeft de website geoptimaliseerd voor de relevante zoektermen. Daarnaast schreven zij een aantal marketinggerichte landingspagina’s die zich specifiek richten op conferentiecentrum, zaalverhuur, vergaderlocatie en conferentiehotel.

Deze pagina’s leiden tot een betere online vindbaarheid van Groen Centraal. Daarnaast zorgt dit er ook voor dat de Adwords campagnes, die in hun beheer zijn, beter aansluiten bij de inhoud van de website. Een grotere mate van relevantie leidt tot meer zichtbare advertenties, meer kliks en dus meer bezoekers op de website.

Wouter Blom van Stramark: “Leuk is om te zien dat de website op “duurzame vergaderlocatie Utrecht” binnen een paar dagen na livegang een sprong heeft gemaakt van plek 15 naar plek 5 in de zoekresultaten.”

Een platform dat past bij Groen Centraal

Groen Centraal biedt haar gasten een totaalervaring en dat hebben we aan de lijve ondervonden. Als afsluiter van het traject organiseerden wij twee workshops WordPress op één van de locaties. Wat we kregen voorgeschoteld was een sfeervolle ruimte met professionele installatie, uitgebreide lunch op een zonovergoten terras, fantastische bediening en een schitterend uitzicht. Simpelweg, een fijne klant, die écht oog heeft voor kwaliteit, persoonlijke aandacht en duurzaamheid. Wij ‘pitchen’ graag weer!

Groen Centraal mockup

Benieuwd naar het eindresultaat?