MENU
NIZO food research

Website met nieuwe indeling en look-and-feel

De case van: NIZO food research

Na zes jaar tijd was de website van NIZO food research toe aan vervanging. In techniek, ontwerp en indeling viel er een grote slag te slaan.

'De samenwerking met Go2People voor het bouwen van onze nieuwe website hebben wij als zeer prettig ervaren en wij zijn erg tevreden over het resultaat. Wim Feijen en Roy Sijbrants hebben vanaf het begin met ons meegedacht, ze zijn zeer proactief en klantgericht. Ook service staat bij hen hoog in het vaandel, niets is hen te veel en issues zijn zo opgelost. '

NIZO food research Anneke Postema Manager Marketing & Communication,
NIZO food research

Vooronderzoek

Uit een vooronderzoek van onze samenwerkingspartner Caramel Business bleek dat de doelgroep van NIZO bestaat uit twee verschillende menstypen (persona):

  1. Een onderzoeksleider die tegen een probleem aanloopt binnen het productieproces, waarvan het hem zelf niet lukt om deze op te lossen. Deze onderzoeksleider is in eerste instantie op zoek naar een sparringspartner met inhoudelijke kennis, met wie hij op gelijk niveau kan praten om oplossingen te vinden en eventueel NIZO in te schakelen voor een vervolgonderzoek.
  2. De manager van een onderzoeksgroep, die inhoudelijk over minder kennis bezit, en op grote lijnen wil weten of het NIZO in staat is om zijn problemen op te lossen.

Beide persona zijn gebaat bij een partner die technisch sterk is en zien dit graag onderbouwd worden op de website. Vandaar dat we hebben gekozen voor een insteek waarbij de kennis en expertpositie van NIZO centraal staat.

Interactief functioneel ontwerp

In de zes jaar dat de website bestond, waren er zoveel pagina’s bijgekomen dat de structuur van de website een rommeltje was. Bovendien was de website niet prettig te bedienen, vandaar de keuze voor WordPress als CMS, omdat dit zeer gebruiksvriendelijk is.

Onze eerste taak was om de structuur weer terug te brengen in de website. Samen met Daphne Koeman en Anneke Postema stelden we een nieuwe pagina-indeling en hoofdstructuur voor, met een hoofdnavigatie en een secundair menu.

Vervolgens werkten we de inhoud van kernpagina’s in deze navigatiestructuur uit in de vorm van een interactief draadmodel. UX-designer David Efdé had hierin de leidende rol. Het draadmodel is puur erop gericht om de pagina-indeling helder te krijgen. Opmaak komt er nog niet aan te pas.

Het ontwerp

Parallel aan ons traject liep een vernieuwing van de huisstijl door de Bataafsche Teeken Maatschappij (BTM). NIZO vroeg hen daarom het ontwerp op zich te nemen. Met het functioneel ontwerp als basis maakten zij een schitterende website, die naadloos aansloot bij de overige communicatie-uitingen.

Ook de nieuwsbrief werd door hen ontworpen.

Centraal staat de expert

Uit het vooronderzoek bleek dat er een grote klantbehoefte is om met een expert op gelijk niveau te communiceren. Vandaar dat we de expert van NIZO centraal hebben gesteld. Hij of zij is het eerste aanspreekpunt in de communicatie en staat met naam en toenaam en e-mailadres genoemd. Ook is het mogelijk om een afspraak met hem in te plannen.

Zijn of haar expertise wordt op een vervolgpagina verder onderbouwd door middel van publicaties en ervaringen vanuit cases.

Leverancier van kennis

Om de kennis te benadrukken, richtten we een kennisbibliotheek in op de website. Hierin wordt alle beschikbare kennis in verschillende uitingsvormen (video, whitepapers en leaflets) getoond. In deze databank van kennis is snel te filteren op onderwerp, markt of soort.

Alle informatie hierin is openbaar beschikbaar. Voor whitepapers is het nodig dat een bezoeker zijn e-mailadres achterlaat, zodat er follow-up acties kunnen plaatsvinden.

Bekijk deze website

Wie heeft er aan deze case gewerkt?

Niels Lust

Niels Lust

Senior WordPress Developer
niels@go2people.nl /
+31 (0)20 737 03 78

Wim Feijen

Wim Feijen

Algemeen directeur
wim@go2people.nl /
+31 (0)6 111 13 316

Roy Sijbrants

Roy Sijbrants

WordPress developer
roy@go2people.nl /
+31 (0)20 737 03 78

Wat kunnen wij voor jou doen?

Contactformulier
Bezig met versturen