MENU
Stichting Prisma

Stichting Prisma op de kaart

De case van: Stichting Prisma

Stichting Prisma organiseert activiteiten voor mensen met een verstandelijke beperking. De nieuwe website moest de kern pakken, namelijk de activiteiten die de stichting organiseert en het verhaal achter de organisatie.

De vraag van
Stichting Prisma

Het draait om branding en het merk Prisma heeft nog niet voldoende inhoud”. Peter Swinkels, directeur van Prisma vertelt enthousiast over zijn visie en waar hij met de stichting heen wilt. “De komende twee jaar moet de Stichting aantrekkelijker worden voor onze doelgroep en voor potentiële vrijwilligers. Die gedachtegang willen wij verspreiden en versterken”.

Om het nieuwe online platform op de juiste wijze in te richten was het noodzakelijk om alle informatie te herstructureren. Op de oude website van Prisma waren te veel keuzes aanwezig. De nieuwe website moest de kern pakken en twee elementen duidelijk naar voren brengen, namelijk de activiteiten die de stichting organiseert en het verhaal achter de organisatie beter belichten: Wat doen we, wie zijn we en waar staan we voor? Maar vooral ook, wat kan jij bij ons doen en wat we kunnen samen voor jou betekenen?

'De samenwerking met Go2People kunnen we zonder meer ‘goed’ noemen. Een duidelijke offerte, goede adviezen voor navigatie etc, helder over deadlines en een betrouwbare en flexibele partner tot en met het live gaan (wat meer werk is dan we vooraf dachten). Én last but not least; plezierige mensen om mee samen te werken. '

Stichting Prisma Peter Swinkels Directeur / Stichting Prisma

Het merk Prisma

Peter Swinkels: “Wij willen een vertrouwde partij zijn. Als je iets wil op gebied van vrije tijd en participatie voor mensen met een verstandelijke beperking, dan bel je Prisma. Dat is eigenlijk de positie die we binnen Amsterdam willen innemen.”

Een moderne website die écht gericht is op de doelgroep, in combinatie met de inzet van sociale media en een online nieuwsbrief, draagt in zeer grote mate bij aan deze doelstelling. Het vergroot het bereik en de betrokkenheid van de stichting en dat laten de website statistieken ook zien. Prisma maakt hiermee een professionaliseringsslag en positioneert zich meer als een merk met een verhaal. Oftewel, branding.

Laagdrempelig, betrouwbaar & persoonlijk

Prisma kenmerkt zich als een stichting die toegankelijk, betrouwbaar en persoonlijk is. Deze waarden zijn verweven door de gehele website en kenmerken zich bijvoorbeeld door een laagdrempelige benadering van de teampagina. Alle medewerkers staan geordend op alfabetische volgorde en niet op functie, want er is een platte hiërarchie binnen de organisatie. Iedere medewerker wordt gepresenteerd met een bijbehorende quote, die de intrinsieke motivatie en het enthousiasme weergeeft.

Gemakkelijk en snel clubs & cursussen zoeken

Het hart van de nieuwe website is het filtersysteem, waarin alle activiteiten overzichtelijk zijn gerangschikt. Bezoekers kunnen sorteren op dag, leeftijd, buurt en categorie, zodat altijd de meest relevante zoekresultaten worden getoond. Ben je geïnteresseerd? Dan kun je je direct inschrijven of contact opnemen.

Geef mij maar Amsterdam

Stichting Prisma richt zich op diverse stadsdelen in Amsterdam en dat komt direct tot uiting op de vernieuwde homepagina. Leden en geïnteresseerden kunnen, aan de hand van het kaartje van Amsterdam, gemakkelijk activiteiten zoeken bij hun in de buurt. Ook per leeftijdscategorie kan er snel worden gezocht.

Een verbeterde nieuwssectie

De nieuwssectie op de nieuwe website van Prisma biedt alle ruimte om te laten zien waar de stichting zich mee bezighoudt en vooral ook wie er bij betrokken is. Daarnaast toont het op zowel een tekstuele en visuele manier de toegevoegde waarde voor de leden.

Meer bezoekers naar de website begeleiden

Echter, zoals ook Peter Swinkels stelt: “Het online platform is in principe passief, het valt niet ergens in de bus. Maar als iemand daar terecht komt, moet hij iets beters vinden dan hij had verwacht.”

Vanuit dat opzicht is het belangrijk om de doelgroep meer naar de website te begeleiden en zodoende ook meer te betrekken bij de stichting. Om dit te ondersteunen maakte Prisma al gebruik van Facebook en Twitter, maar wat ontbrak was de inzet van een professionele nieuwsbrief. Een effectieve manier om nieuws te distribueren onder hun doelgroep, die zeer betrokken én gebaat is bij hetgeen Prisma doet. Tevens zorgt dit voor meer verkeer naar de website. Met behulp van MailChimp kan Prisma nu op frequente basis relevante informatie toesturen over onder andere nieuwe activiteiten, evenementen en verhalen van leden.

Bekijk deze website

Wie heeft er aan deze case gewerkt?

Thomas Morel

Thomas Morel

Oud medewerker
info@go2people.nl

Niels Lust

Niels Lust

WordPress Developer
niels@go2people.nl /
+31 (0)20 737 03 78

Gilles van Winsen

Gilles van Winsen

Grafisch ontwerper
gilles@brandiacs.nl /

Wat kunnen wij voor jou doen?

Contactformulier
Bezig met versturen